Blog

Stabilita kolen

Mgr. Tereza Rothová
17. 05. 2022

Koleno bývá často bolestivým místem. Příčinou je buď úrazové poškození (natažení až přetržení vazů, poranění menisků) nebo častěji řetězení problému z kyčle nebo z chodidla a kotníku.

Cvičení s odporovou gumou

Mgr. Tereza Rothová
17. 05. 2022

Odporové gumy různé tvrdosti jsou vcelku levné a univerzální pomůcky na cvičení. Lze je použít jednak na zvýšení obtížnosti cviku a nároků na stabilitu, ale také naopak na snížení zátěže a pro postupný progres.

Cviky na mobilitu kyčlí

Mgr. Tereza Rothová
12. 05. 2022

Kyčelní kloub je stavbou poměrně jednoduchým kloubem. Kulovitá hlavice dlouhé stehenní kosti v něm zapadá do hluboké jamky na kosti pánevní. Díky tomu je to kloub velmi stabilní, navíc zpevněný silnými vazy, které ještě více omezují pohyblivost. Právě proto se u kyčlí často řeší jejich mobilita, tedy zvýšení pohyblivosti.

Stabilita ramene a lopatek

Mgr. Tereza Rothová
12. 5. 2022

Ramenní kloub, nebo spíše ramenní pletenec, je složitý kloub, který propojuje horní končetinu a trup. Základ tvoří spojení pažní kosti a lopatky. Lopatka je pak s trupem spojená jednak přes klíční kost a její napojení na hrudní kost, a také přes pilovitý sval přímo na žebra. Zdrojem nejvíce problémů bývají první a poslední zmíněná spojení - lopatky s pažní kostí a napojení lopatky na žebra.

Cviky na uvolnění při bolestech zad

Ing. Tomáš Miřátský
29. 04. 2022

S bolestmi zad se setkala asi většina z nás. Ve většině případů nejsou způsobené nějakým vážným porušením pohybového aparátu, ale příčinou je spíše dlouhodobá a jednostranná zátěž, málo pohybu a naopak hodně stresu. Podle posledních výzkumů se ukazuje, že nejefektivnějším způsobem, jak předcházet nebo snížit nespecifikované bolesti zad, je kombinace uvolnění a posílení celého těla.

Sandbag

Ing. Tomáš Miřátský
27. 04. 2022

Vak naplněný pískem (sandbag) je jednou z oblíbených pomůcek při tréninku zaměřeném na sílu, výbušnost a koordinaci. Jeho velkou výhodou je především přenos do reálného života.

Jak správně zapojit břišní svaly a dýchat

Mgr. Tereza Rothová
20. 04. 2022

Při cvičení je nutná komplexní aktivace trupových svalů pro správnou stabilizaci páteře. Stabilizace páteře nastává díky společnému zapojení bránice, pánevního dna, hlubokých břišních a zádových svalů. Tím se zvyšuje nitrobřišní tlak a dochází ke stabilizace páteře.

Jak cvičit v těhotenství? 5 tipů od fyzioterapeutky

20. 08. 2018
/
Mgr. Bára Petrovická
/
Fyzioterapie

Udržet si aktivní životní styl i v těhotenství může být docela výzva. Během těhotenství se nemění pouze velikost vašeho břicha: na porod sepřipravuje celý organismus. Naše fyzioterapeutka Mgr. Bára Petrovická si pro vás připravila 5 tipů, které vám představí hlavní výhody i nástrahy cvičení v těhotenství.

Vbočený palec může způsobit problémy celého těla

15. 09. 2017
/
Bc. Nicol Klasnová
/
Fyzioterapie

Hallux valgus, neboli vbočený palec je jednou z nejrozšířenějších deformit nohy vůbec. Jedná se o valgózní (vbočené) postavení palce spolu s rozšířením příčné kontury přední části nohy. Může být zapříčiněn vrozenými predispozicemi, nošením nevhodné obuvi nebo životním stylem (např. nadváha.)

4 cviky běžecké abecedy

25. 05. 2017
/
Tomáš Miřátský
/
Běžecký trénink

Naučte se základní cviky běžecké abecedy prostřednictvím krátkých videí.

Diastáza – rozestup (nejen) břišních svalů

02. 03. 2017
/
Mgr. Bára Petrovická
/
Fyzioterapie

O diastáze jste pravděpodobně už něco zaslechli, co to ale ve skutečnosti je? Lékařský slovník popisuje diastázu jako trvající rozestup či oddálení části orgánů, které mají normálně těsný kontakt.

Psychomotorický vývoj miminka a jeho podpora

07. 02. 2017
/
Věra Draská
/
Fyzioterapie

Cvičením a stimulací dítěte k pohybu můžeme příznivě ovlivnit jeho zdravý vývoj.