Cviky na uvolnění při bolestech zad

Autor:
Ing. Tomáš Miřátský
29. 04. 2022


S bolestmi zad se setkala asi většina z nás. Ve většině případů nejsou způsobené nějakým vážným porušením pohybového aparátu, ale příčinou je spíše dlouhodobá a jednostranná zátěž, málo pohybu a naopak hodně stresu. Podle posledních výzkumů se ukazuje, že nejefektivnějším způsobem, jak předcházet nebo snížit nespecifikované bolesti zad, je kombinace uvolnění a posílení celého těla. Následující cviky jsou zaměřené na uvolnění partií, jejichž přetížení se může negativně podílet na vzniku bolestí spodní části zad.



Více cviků na uvolnění i posílení celého těla najdete v naší aplikaci, kde máme připravený měsíční cvičební program a také program pro cvičení v těhotenství.



Poloha dítěte - protažení zad s úklonem



Z polohy na čtyřech se protáhneme dopředu a pomalu si sedáme na paty. Chvíli vydržíme v této poloze a prodýcháme. Poté se přesuneme k jedné straně a opět chvíli prodýcháme. To samé zopakujeme na druhou stranu.


Rotace páteře s překřížením nohou



Vleže na zádech s pokrčenými koleny překřížíme pravý kotník přes levé koleno a necháme obě nohy spadnout na jednu a pak na druhou stranu. Hlavu otáčíme do opačného směru. Ramena zůstávají na podložce. S každým opakováním zvyšujeme rozsah pohybu.


Holub - protažení rotátorů kyčle



Z polohy na čtyřech položíme levé koleno mezi dlaně a lehce ho vytočíme tak, aby pata směřovala do druhého třísla. Zadní noha je natažená, koleno směřuje přímo k zemi. Pánev je rovně, směřuje dopředu a nevytáčí se směrem k zadní noze. Polohu prodýcháme a opakujeme na druhou stranu



 Další naše cviky sledujte na našem Instagramu a Youtube kanále.


Probléme se zády může kompenzovat osobní trénink pod dohledem fyzioterapeuta.